Näidendite­laenutamise haldamise ligipääsu saatmiseks on tarvis end autentida. Administraator võtab vajadusel ühendust.

Teil ei ole teatristatistika nägemisõigust!

Hüppa põhisisu juurde

See the latest info of Estonian theatre

See the latest info of Estonian theatre

72 päeva

Teater:
Punased purjed MTÜ
Autor:
Ene-Liis Semper, Tiit Ojasoo
Lavastaja:
Ene-Liis Semper, Tiit Ojasoo
Esietendus:
20. veebruaril 2022 EMTA black boxis
lavastus-pic

Kehadramaturg Giacomo Veronesi
Helikujundaja Raido Linkmann
Valguskujundaja Siim Reispass 
Laval Liisa Saaremäel, Keithy Kuuspu, Rea Lest ja EMTA lavakunstikooli 31. lennu üliõpilased Lauren Grinberg, Hanna Brigita Jaanovits, Hele-Riin Palumaa, Kristina Preimann, Kristin Prits, Emili Rohumaa, Alice Siil, Astra Irene Susi

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia doktorilavastus

Aastal 1889 kihutab Ameerika ajakirjanik Nellie Bly ümber maailma, näitamaks kõigile, et ta suudab olla kiirem kui Jules Verne’i poolt väljamõeldud briti härrasmees Phileas Fogg ja tema 80-päevane ümbermaailmareis. Bly nõuab loorbereid ja need ta ka saab, plaanitud 75 päeva asemel kestab tema reis New Yorgist New Yorki rekordilised 72 päeva.

Lisaks reaalsele ruumis ja ajas kulgevale reisile on Bly'l ka sootuks keerulisem ülesanne - lakkamatult kirjeldada oma lugejatele aurikuilluminaatorist ja rongiaknast nähtavat. Justkui peatselt leiutatav futuristlik maalikunst, on Bly teedrajav ajakirjanduslik eksperiment kui pisikesteks tükkideks pihustatud ja rütmiliselt pulseeriv skits üha kiirust koguvast ja väiksemaks jäävast maailmast, kus ka kirjutaja ise ei malda paigal püsida.

Sarnaselt Bly rutakale ja ootamatule reisile on ka meie 72 päeva kestnud tripp kujuteldava ajavaguni aknast nähtava peegeldus. Üheteistkümnest noorest näitlejannast moodustuv ansambel pööritab vaatajate ees kaleidoskoopi nähtavast ja nähtamatust. Teatriõhtu saab olema naiselik pilt maailmast, pilt, mis on ühtaegu tundlik ja õrn ning hämaralt metsik, kütkestav oma muutlikus ja samas intrigeerivas kohalolus.

Kestus 120 minutit. 

Toetajad Eesti Kultuurkapital, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia & Heldur Meerits