Lihtsas keeles teater
Siit lehelt leiad Eesti teatrite lihtsas keeles etendused ja ekskursioonid.
Kliki sündmuse nimele, et lugeda pikemalt.
Eesti Noorsooteater
Etendus “Arabella”
See on lavastus inimlikest väärtustest
ja perekonna olulisusest.
Peategelane on Arabella.
Arabella isa on mereröövel.
Arabella ja isa elavad mereröövli-laeval.
Ühel päeval varastatakse Arabella ära.
Isa peab pingutama,
et Arabella ära päästa.
Lavastuses kasutatakse tossu ja vilkuvat valgust.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/arabella-merer%C3%B6%C3%B6vli-t%C3%BCtar
Etendus “Frideberta”
See lavastus räägib hirmu ja ärevuse alistamisest.
Peategelased on Frideberta ja Julius.
Nad satuvad mahajäetud koli-kambrisse.
Kamber tundub alguses hirmus.
Muusika ja huumor aitavad tegelastel
hirmu ja ärevuse alistada.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/frideberta
Etendus “Hingelind”
See lavastus räägib inimese tunnetest.
Selles loos on kaks tegelast.
Tegelased on Hingelind ja Inimene.
Inimene on kurb ja ei oska seda muuta.
Inimene kohtub Hingelinnuga ja
räägib oma tunnetest.
Hingelind näitab Inimesele tema sees asuvaid tunnete laekaid.
Igal tundel on oma laegas.
Nad uurivad koos Inimese tundeid.
Hingelind annab Inimesele armastuse laekast tiivad.
Inimene ja Hingelind õpivad koos lendama.
Inimene on õnnelik.
Hea teada:
Näitlejad räägivad enne ja pärast etendust publikuga juttu.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/hingelind
Etendus “Kõik ägedad asjad”
See on lugu täis-kasvanuks saamisest,
lootusest ja elu keerukusega leppimisest.
Peategelase ema ei taha enam elada.
Peategelane hakkab üles kirjutama asju,
mille nimel elada.
Peategelane õpib häid asju märkama.
Pea meeles:
Kui sa oled alla 13-aastane,
siis sa võid saali tulla
ainult koos täis-kasvanud saatjaga.
Näitleja võib paluda etenduse ajal
sinul kaasa mängida.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/k%C3%B5ik-%C3%A4gedad-asjad
Etendus “Lahenduste ministeerium”
See lavastus räägib sellest,
kuidas muuta maailma paremaks.
Loo pea-tegelane on Niina.
Niina tahab kaitsta poissi,
keda narritakse.
Niina kutsub sõbrad appi.
Nad hakkavad uurima,
mis koht on lahenduste ministeerium.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/lahenduste-ministeerium
Etendus “Lenda-lenda, röövik”
See lavastus räägib rööviku elu-kaarest.
Röövik koorub munast.
Röövik elab metsas.
Ta tutvub teiste loomadega.
Lõpuks saab röövikust liblikas.
Lavastus sobib kogu perele.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/lenda-lenda-r%C3%B6%C3%B6vik
Etendus “Miks me varastasime auto”
See on lugu elu-muutvast seiklusest.
Loo peategelane on Maik.
Maik on üksildane poiss.
Maiki ema on tihti kodust ära.
Maiki isa on karm ja hoolimatu.
Maiki klassi tuleb Andrei.
Andrei pakub Maikile,
et nad võiks võõra autoga sõita.
Maik on nõus.
Algab elu-muutev seiklus,
mis toob kaasa pahandusi.
Lavastaja Mirko Rajas ütleb,
et see lugu näitab noori
ilma neid hukka mõistmata.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/miks-me-varastasime-auto
Etendus “Minu jälg”
See lavastus räägib koos joonistamise rõõmust.
Kogu lava on kaetud paberiga.
Laval on kolm näitlejat.
Näitlejad joonistavad kriidiga paberile.
See lavastus sobib kõigile alates kolmandast eluaastast.
Lavastuse ajal tohid sina ise ka joonistada.
Näitlejad ütlevad, millal sina tohid joonistada.
Joonistades võib juhtuda, et riided saavad mustaks.
Tule teatrisse mugavates riietes.
Enne saali sisenemist tuleb ära võtta jalanõud.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/minu-j%C3%A4lg
Etendus “Nutude salajutud”
See on lavastus inimese tunnetest.
Sündmused toimuvad võlumaal.
Laval on Kurbuse-nutu ja Rõõmu-nutu.
Nad õpivad nutu abil
enda tundeid väljendama.
Lavastus on mõeldud lastele
kuni kahe-aastaseks saamiseni.
Pärast etenduse lõppemist
võid sa jääda saali
näitlejatega mängima.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/nutude-salajutud
Etendus “Palle üksi maailmas”
See lavastus räägib üksindusest ja unistustest.
Loo peategelane on Palle.
Palle ärkab üles ja avastab,
et ta on üksi maailmas.
Palle saab teha,
mida ta tahab.
Palle käib kommi-poes
ja juhib trammi.
Lavastus põhineb Taani kirjaniku raamatul.
Kirjanik uuris,
millest lapsed unistavad.
Lavastuses kasutatakse videot.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/palle-%C3%BCksi-maailmas
Etendus “Pinocchio”
See on lõbus lavastus Pinocchiost.
Pinocchio on puu-nukk,
kes ärkab imeväel ellu.
Pinocchio tahab saada päris inimeseks.
Haldjas lubab Pinocchio soovi täita,
kui Pinocchio suudab õppida olema aus, hooliv ning julge.
Pinocchio kohtab palju erinevaid tegelasi.
Lavastuses näed,
kuidas puu-nukust saab inimene.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/pinocchio
Etendus “Poiss ja liblik”
See on lugu armastusest.
Loo tegelased on poiss ja liblikas.
Nad kohtuvad ilusal aasal.
Loo autor on kuulus eesti kirjanik
Anton Hansen Tammsaare.
Lavastuses kuuled ilusat muusikat.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/poiss-ja-liblik
Etendus “Röövlitütar Ronja”
See on lugu julgusest, sõprusest ja armastusest.
Peategelane on Ronja.
Ronja elab metsas.
Ronja pere on röövlid.
Ronja saab teada,
et tema parima sõbra isa
on tema isa vaenlane.
Siis peab Ronja mõtlema,
kuidas kõigiga läbi saada.
Lavastaja Taavi Tõnisson ütleb,
et see on üks tema lemmik-lugusid.
Selles on seiklusi ja müstikat.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/r%C3%B6%C3%B6vlit%C3%BCtar-ronja
Etendus “Tistou, roheliste sõrmedega poiss”
Lavastus räägib elu imedest.
See on lugu poisist,
kes esitab keerulisi küsimusi.
Ta küsib:
Miks inimesed ei tervene,
kui on palju ravimeid?
Miks inimesed sõdivad,
kui sõda teeb halba?
Miks me arvame,
et vangis olemine
teeb inimese paremaks?
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/tistou-roheliste-s%C3%B5rmedega-poiss
Etendus “Transport: Eesliinil”
Lugu sõjast.
Fotograafi töö on pildistada sõda.
Töö on raske
ja fotograaf soovib,
et maa-ilmas oleks vähem vägi-valda.
Tegelasteks on väga väikesed nukud.
Hea teada:
Lavastuses kasutatakse tossu ja vilkuvat valgust.
Etendus on osa rahvus-vahelisest projektist.
Etendus sobib kõigile,
kes on vähemalt 15-aastased.
Rohkem infot: https://noorsooteater.ee/et/transport-eesliinil
Etendus “Tulipunane vihmavari”
See on lavastus lapsepõlvest.
Tegelased on kaks õde.
Kaks õde mängivad vihma-varjuga.
Vihma-vari on pärit eesti kirjaniku Betti Alveri luuletusest.
Selles lavastuses ei kasutata sõnu.
Lavastaja Karl Sakrits ütles,
et ta lisas Betti Alveri luuletusele
mälestusi enda ja näitlejate lapsepõlvest.
Rohkem infot: https://eestinoorsooteater.ee/et/tulipunane-vihmavari
Südalinna Teater
Südalinna Teatri ekskursioon
Südalinna Teater kutsub erivajadustega inimesi ekskursioonile.
Ekskursioonil saad teada, kuidas tehakse teatris etendusi.
Ekskursioonil:
- kuuled teatri-maja ajaloo kohta;
- näed teatri suurt saali;
- astud lavale;
- saad teada, kuidas lava töötab;
- näed, kuidas õmblejad teevad kostüüme;
- näed, kuidas tehakse rekvisiite.
Rekvisiit on ese, mida näitleja laval kasutab; - näed, kuidas tehakse grimmi.
Grimm on meik, mida näitleja näole pannakse; - saad selga panna kostüümi;
- saad teha ilusas teatri-majas pilti.
Ekskursiooni juhib sõbralik giid.
Giid oskab rääkida lihtsas eesti või vene keeles.
Vajadusel tõlgib tõlk ekskursiooni ka viipekeelde.
Ekskursioon kestab 1 tund.
Ekskursioonile saab korraga tulla 10 kuni 15 inimest.
Ekskursioonile tuleb osta pilet.
Ekskursiooni tellimiseks kirjuta meili-aadressil [email protected].
Ugala Teater
Etendus „Džinnimäng“
„Džinni-mäng“ on naljakas ja kurb lugu kahest vana-inimesest.
Tegevus toimub vanade-kodus,
kus midagi pole ajaga teha.
Weller ja Fonsia mängivad igavuse peletuseks kaarte.
See ajab nad omavahel tülli.
Kellelegi ei meeldi kogu aeg kaotada.
Kuid kaardi-mängust veel hullem on kaotada oma ainus kaaslane.
Rohkem infot: https://www.ugala.ee/lavastus/dzinnimang/
Etendus „Kartulimässajad“
„Kartuli-mässajad“ on naljakas ja õpetlik lugu kartuli ajaloost.
Tegevus toimub üle mitme sajandi ja vastab küsimustele:
Miks on kartuli söömine kasulik?
Kuidas kartul toodi Euroopasse?
Miks keegi kartulit alguses süüa ei tahtnud?
Milline osa kartulist on söödav?
Lavastuses on tähtsal kohal muusika
ja seda on põnev vaadata.
Rohkem infot: https://www.ugala.ee/lavastus/kartulimassajad/
Etendus „Vai-vai vaene vargamäe“
„Vai-vai vaene vargamäe“ on lõbus ja nukker lugu taluelust.
Naabrimehed Pearu ja Andres on üksteisega tülis.
Üks mõtleb välja rumalusi.
Teine tahab ainult tööd teha.
Niimoodi elades pole aega armastuseks.
Aga armastus on elu suur osa.
Lavastus sobib kõigile,
kellele meeldib muusika ja naer,
aga kes ei karda ka väikest nuttu.
Rohkem infot: https://www.ugala.ee/lavastus/vai-vai-vaene-vargamae/
Lihtne keel on keele-kasutus,
millest saab aru kerge intellektipuudega inimene.
Lihtne keel on mõeldud inimestele,
kellel on raskusi lugemisega.
Loe lihtsa keele kohta siit: https://vaimupuu.ee/mis-on-lihtne-keel/