Näidenditelaenutamise haldamise ligipääsu saatmiseks on tarvis end autentida. Administraator võtab vajadusel ühendust.
Teil ei ole teatristatistika nägemisõigust!
Kasuta sisselogimiseks parooli
See the latest info of Estonian theatre
Koreograaf Ramona Nagabczyńska
Etendajad ja kaasloojad: Katarzyna Szugajew, Karolina Kraczkowska, Barbara Kinga Majewska, Ramona Nagabczyńska / Anna Steller
Dramaturg Agata Siniarska
Muusikaline kujundaja Lubomir Grzelak
Vokaalseade looja Barbara Kinga Majewska
Stsenograaf ja kostüümikunstnik Dominika Olszowy
Kostüümide ja stsenograafia tugi Dominika Święcicka
Valguskujundaja Jędrzej Jęcikowski
Õmbleja: Emil Wysocki
Barokktantsu õpetaja Marta Baranowska (Cracovia Danza)
Toetajad Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Centrum w Ruchu
Ramona Nagabczyńska lavastuse "Silenzio!" keskmes on ooper. Ooperit, performatiivset kunstivormi, mis on sajandeid püsinud peaaegu muutumatuna, kasutab ta naishäältest rääkimiseks.
Kipume hääli seostama sümboolse sfääriga; tähendustega, mida neile omistame. Unustame, et see on keerukate füüsiliste omaduste avaldumisvorm. Hääled, mis põgenevad sümboolse korra eest, liigitatakse väljapoole harjumuspärast: mis ei tähenda, et neid poleks olemas – vaid et oleme kaotanud oskuse neid kuulda. Traditsioonilised naiste laulmispraktikad on leidnud oma domineeriva vaste meessoost ooperiheliloojate loodud virtuoossetes aariates. Kus algupärane hääle-ekstaas kohtub kahjuliku korra viimistletud propagandaga.
Vana-Kreeka vulgaarse kõne (aischrology) praktika, mis põhines labaste sõnade kasutamisel, kasvas välja naiste rituaalidest. Sellele praktikale ei ole ühtegi kaasaegset vastet – pigem vastupidi: roppused ja viited naiste kehade häbiväärsetele osadele on eriliselt häirivad, kui need tulevad naiste suust.
Inimhääle poliitiline mõõde ei põhine vaid öeldud sõnade tähendustel, vaid samavõrra ka konkreetsete kehade füüsilise kohalolu tähistamisel.
Ramona Nagabczyńska (Varssavi) on Torontos, Kanadas sündinud etenduskunstnik ja koreograaf. Ramona õppis tantsu Varssavi Riiklikus Balletikoolis, Frankfurdi Muusika- ja Esituskunstide Kõrgkoolis (Hochschule für Musik und Darstellende Kunst) ning Londonis asuvas The Place’is. Seejärel omandas ta Varssavi Ülikoolis kultuuriuuringute magistrikraadi.
Tema looming ületab sageli kunstiliste distsipliinide piire, mistõttu teda nimetatakse tihti visuaalkunstnikuks või lavastajaks. Tema olulisemate teoste hulka kuuluvad "New (Dis)Order", "RE//accumulation", "The Way Things Dinge", "pURe", "Body Parts", "Silenzio!", "Le Jeu de Massacre", "Bliss" ja "Performers Anonymous".
Ta on kahel korral valitud Aerowavesi esindatud 20 kunstniku hulka ning kuulus aastatel 2015–2019 apap Performing Europe programmi. Ajaloo esimese koreograafina võitis ta 2021. aastal Divine Comedy Festivalil lavastusega "Silenzio!" parima lavastaja auhinna. Ta on Varssavis asuva Centre in Motioni kaasasutaja.
Lavastus loodi Poszerzanie Pola projekti raames, koostöös Poznańis asuva Art Stations Foundationiga.
Kestus: 60’
Etendused on ratastooliga ligipääsetavad, kuid palume võimalusel ette teada anda, kui tulete mõne liikumisabivahendiga.