Näidendite­laenutamise haldamise ligipääsu saatmiseks on tarvis end autentida. Administraator võtab vajadusel ühendust.

Teil ei ole teatristatistika nägemisõigust!

Hüppa põhisisu juurde

See the latest info of Estonian theatre

See the latest info of Estonian theatre

Balleto di Milano: Anna Karenina

Autor:
Pjotr Tšaikovski
Lavastaja:
Teet Kask
Esietendus:
Külalisetendused 28. ja 29. aprillil 2018 Vene Teatris
lavastus-pic
Libretist ja koreograaf Teet Kask
Lavakujundaja Marco Pesta
Kostüümikunstnik Federico Veratti
Visuaalsete lahenduste autor Marco Triaca
Laval Balleto di Milano tantsijad

Lev Tolstoi samanimelisel romaanil põhinev ballett kahes vaatuses. Pjotr Tšaikovski valitud teostele on koreograafia loonud Teet Kask. Lavastus kombineerib klassikalise ja kaasaegse balleti elemente.

Lavastaja Teet Kase sõnul ei püüdnud ta taaselustada laval Tolstoi klassikalist teost, mille kirjanik on täiuslikult sõnadesse loonud, vaid vaatleb selles käsitletavaid aegumatuid teemasid läbi kaasaja inimese silmade ning moodsa tantsukunsti väljendusvahendite. „Sel viisil on võimalik puudutada sfääre, mida Tolstoi tekst kätkes ridade vahel,“ nendib Kask.

Lavastajat huvitavad eelkõige Tolstoi püstitatud eksistentsiaalsed teemad ja nende sügav puudutus. Kase sõnul ei ole lugu lihtsalt ühe naise õnnetust armastusest ja kannatustest. See on lugu inimesest, isiksusest ja tema soovist järgida sisemisi vajadusi ning olla aktsepteeritud nende erilisustega ühiskonna poolt.

„Oluline, et me ei kiirustaks teiste üle kohut mõistma ning jätame selle teo teiste jõudude hooleks ja võtame aega mõistmiseks, miks me teeme asju nii ja mitte teisiti,“ võtab Kask kokku selle sada nelikümmend aastat tagasi kirja pandud loo moraali.

Kaheosalises balletis varieerub Pjotr Tšaikovski eri perioodide looming, näiteks on lavastaja valinud välja sellised teosed nagu „Eleegia”, "Melanhoolne serenaad", "Kuus romanssi“. „Tšaikovski muusika sobivus selle lavastuse jaoks oli ilmselge, kuivõrd nii helilooja kui ka kirjanik elasid ju samal ajal ja samas kultuuriruumis,“ selgitab Kask, kelle jaoks oli muusika oluline teejuht loomeprotsessis.

Teet Kase uus autorilavastus on loodud Itaalia balletitrupile Balletto di Milano, mille kunstiline juht Carlo Pesta, endine La Scala esisolist, kirjeldab koostöös Eesti koreograafiga loodud projekti järgmiselt: “Selles teoses kohtuvad itaallaste kirglik väljendusviis, eestlaste ratsionaalne mõtlemine ja vene muusika emotsionaalsus, mis puudutab publikut hoolimata nende endi kultuurilisest taustast”.


Balleto di Milano on balletitrupp, mille repertuaari kuuluvad unikaalsed teosed nii Itaalia kui ka Euroopa mastaabis. Trupi liikmeteks on tiheda valikusõela läbinud tantsijad, kes esitavad spetsiaalselt Balletto di Milano jaoks loodud teoseid. Balletitrupp tegutseb erakapitalil põhineva teatri juures, mis on balletimaailmas erakordne.

Itaalia tantsukriitik Domenico Giuseppe Muscianisi:
"Lavastus on kujundatud põhjamaiselt, vähemalt Itaalia kontekstis, pigem minimalistlik kui külluslik, palju kasutatakse videoprojektsioone. Tantsulises sõnavaras on nii klassikalise kui ka nüüdisballeti elemente. Domineerib loomulikkuse printsiip, sealhulgas kasutatakse kõikvõimalikke argielust pärit, kuid stiliseeritud liikumisi. Samas ei kaugene see Tolstoist, vaid järgib üsna täpselt ka raamatus kirjeldatud, tegelaste käitumist saatvat kehakeelt. Pean seda Eesti koreograafi loodud «Anna Karenina» versiooni igati õnnestunuks, mis annab forsseerimata, väga loomulikul viisil edasi Tolstoi keerulist lugu ja väljendab täpselt selle teose ridadevahelist sõnumit."