Padjamees 3: Viimane kohtupäev

Teater: Vene Teater
Autor: Martin McDonagh
Lavastaja: Ivan Strelkin
Esietendus 29. jaanuaril 2016

Kolmeosaline lavastus, mille iga osa võib käsitleda omaette tervikuna

Lavastaja, kunstnik, muusikaline kujundaja ja peaosatäitja Ivan Strelkin
Lavastuses osalevad Aleksandr Okunev, Sergei Tšerkassov ja Ivan Aleksejev

PADJAMEES 1: ALGUS
Ärge minge mööda, kui tapetakse väikseid, kurat küll, lapsi.

PADJAMEES 2: MÕRTSUKA PIHTIMUS
Elus ei ole õnnelikke lõppe.

III. PADJAMEES 3: VIIMANE KOHTUPÄEV
Kõik, mis jääb pärast mind.

Lisasloganeid igaks juhuks

1. vaatus. Parem miljon süütut vangis kui üks kurjategija vabaduses.
2 vaatus. Parem armastada Jumalat, las Jumal ise armastab ligimesi.
3 vaatus. Käsikirjad tules ei põle? Märjad mitte, kuivad vägagi.

„Padjamees“ on näidend inimesest, kes üritab halvast pärilikkusest üle olla. Selles loos kahest vennast, kes on üles kasvanud koos halastamatutest maniakkidest vanematega ja kogenud lapsepõlves julma vägivalda, räägitakse, et kõik, mis on inimeses helget ja head, on välja kasvanud ürgkaosest ja –kurjusest, katsest ületada eelnevate põlvkondade pärandatud ilgust.

Lavastus tõstatab küsimusi, millele pole ega saagi olla vastuseid. Mis on hullem – miljon süütut vangis või üks kurjategija vabaduses? Keda armastada rohkem – kas Jumalat või ligimest, keda Jumal käskis armastada? Ja kõige tähtsam küsimus: kuidas peaks inimkond ümber käima mineviku jäetud pärandiga; unustama türanni ja mõrtsuka (Herostratose, Hitleri, Tšikatilo jne), et hävitada korda saadetud kurja mälestus ise, või põlistama mälestuse ohvritest, vaatamata sellele, koos mälestusega ohvritest jääb sajanditeks alles ka mälestus nende piinajast?

Lavastus koosneb kolmest iseseisvast osast ja seda mängitakse kolmel õhtul, igal õhtul üht osa. Triloogia iga peatükk kujutab endast lõpetatud teost, see tähendab, võib tulla teisele etendusele, esimest vaatamata ja saada toimuvast raskusteta aru. Selline lavastuslik lahendus on tingitud asjaolust, et igal „Padjamehe“ vaatusel on iseseisva, eneseküllase näidendi tunnused, see tähendab sellel on lõpetatud mõttekäik ja selge sündmuste kava. Aga triloogia tervikuna on lugu mitme julma lapsetapmise uurimisest. Laval on kaks kohtunikku ja kaks kohtualust ning finaalis võib vaataja ise teha järelduse, kes siis on toimunud tragöödias süüdi.

Tähelepanu! See on tähtis!!! Kaasaegne dramaturgia! Lavastus sisaldab vägagi rafineeritud vägivallajuhtumite sõnalisi kirjeldusi. Laval kõlab hulganisti eranditult tsensuurseid sõimusõnu, demonstreeritakse paljastatud meherinda. Ühtegi triloogia osa ei saa soovitada vaatamiseks tundlikele või ebastabiilse psüühikaga inimestele, rasedatele naistele, õnnelikele peredele, õpilastele, eakatele, samuti huumorimeeleta inimestele.

See ei ole nali. Kui suhted teie ja kaasaegse kunsti vahel on komplitseeritud, siis, palun, ärge tulge.

Pilet igale osale eraldi maksab 17 eurot.
Kui te ostate pileti kahele osale, siis maksate 30 eurot.
Kui kõigile kolmele, siis 39 eurot.


Vaata lavastuse kodulehte


Täppisotsing
Juuli 2020
E T K N R L P
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Esietenduste ja teatri- uudiste saamiseks kirjutage palun liisi[ät]teater.ee

Made by Wiseman